Èxit de públic que va omplir l’Auditori per viatjar per Europa amb Beethoven
El grup de cambra penedesenc Vinea Ensemble va interpretar "Calidoscopi de cançons"
L'Auditori de l'Espai Cultural Fòrum Berger es va omplir de gom a gom en l'estrena del primer concert de la desena temporada del Festival Solidari Musicveu. A ritme de Beethoven i amb la posada en escena de "Calidoscopi de cançons" el grup de cambra penedesenc Vinea Ensembla van fer lluir un recull de cançons d'arreu d'Europa arranjades pel gran geni germànic Beethoven.
Les cançons interpretades van ser escrites per Beethoven al llarg d'onze anys. L'escena situa a Beethoven quan ja era un compositor reconegut instal·lat a Viena i va rebre la visita d'un editor escocès, George Thompson, que li va encarregar uns arranjaments de melodies populars de diferents països.
Thompson ja feia anys que recopilava i publicava cançons de diversos pobles d'Europa i ja havia fet encàrrecs anteriorment a compositors com Haydn o Pleyel. Creia que, per contrarestar l'esplendor aristocràtica del Barroc, l'art havia d'inspirar-se en la base, en les cançons populars, senzilles i directes.
En el transcurs de l'espectacle s'anava alternant la història explicada pel narrador com a veu de la missiva entre Beethoven i el seu nebot Karl junt amb les diferents cançons algunes d’elles tan sols instrumentals i d’altres acompanyades amb les veus de la Christina Koch (soprano) i l'Andreu Miret (tenor).
El narrador portava una maleta on estaven col·locades diferents peces d'origami (papiroflexia) en forma d'ocell. Al la pantalla de l'escenari hi havia un mapa d'Europa que es va anar omplint d'aquests ocells a mesura que avançava l'espectacle amb les diferents cançons i interpretacions.
Va ser un espectacle dinàmic, on els components del grup van actuar entremig del públic i va convidar-lo a viatjar arreu d'un continent sense fronteres, on les melodies populars de cada indret es van donar les mans a través d'una història de joia, espiritualitat i introspecció de l'ésser.
En la darrera interpretació van encetar una ampolla de vi escumós aixecant les copes oferint un brindis al públic.
La següent cita cultural del Festival Solidari MUSiCVEU està programada pel dia 28 de gener les 19 h a l'Auditori del Fòrum Berger i Balaguer amb "Gili Romaní Hot Jazz Band", amb el millor Jazz Tradicional i New Orleans fet a casa nostra, on s'inclouran temes del gran Louis Armstrong.
Les entrades estan disponibles a la venda al portal de venda d'entrades al web www.musicveu.cat i també a taquilla de l'Espai Cultural Fòrum Berger Balaguer.